29 Nisan 2010 Perşembe

PARA ŞEYTANIN ARACI MIDIR??

Beni yakından tanıyan insanlar bilirler ki; ben para hırsına sahip bir adamımdır. Tabi bu hırs bana insanlık dışı işler yaptıracak, çevremdeki insanları satacak kadar kuvvetli değildir, ancak ileride çok çalışmam ve hayatımın bir kısmında önemli fedakarlıklar yapmamı gerektirecek kadar da kuvvetlidir. Yani işin özü, yasal yollarla yapılan her türlü ticarette sınırım yoktur ve gidebileceğim en üst noktaya kadar gitmeyi arzularım.
Şimdi diyeceksiniz ki bu konu ne alaka. Aslında çok büyük alaka çünkü kendimi bildim bileli, özellikle de son zamanlarda, bu konu üzerinde çok ciddi şekilde düşünüyorum. Para gerçekten nedir?? bu kadar önemli midir ve de en mühimi para şeytanın aracı mıdır??
İnanın ben de tam olarak veremiyorum bu soruların cevaplarını. Bir yandan bakarsam evet para hayatın en önemli kısmıdır; bunun yanında da dünya üzerinde bulunan insan yapımı olan herşeyin maddi değerinin 150 trilyon dolardan fazla olduğu ve "resmi" belgelere göre dünyanın en zengin adamının servetinin yaklaşık 60 milyar dolar olduğu düşünülürse de, bu düşündüğüm oldukça saçma geliyor. Saçma geliyor çünkü, bu işin sonu yok. Dünyanın en zengin adamı bile dünyadaki herşeyi aynı anda satın alamıyor. E o zaman da bütün bu kaygı, hırs, çalışma ne anlama geliyor.....
Az önceki tesbitim bardağın boş tarafıydı. Dolu tarafına bakarsak da para gerçekten bir çözüm aracı, hatta direk çözümün kendisi!! Günümüzde 5 liraya adam öldürülüyor, insanlar anne ve babaları yaşlarındaki insanlarla çıkar amaçlı evleniyorsa, fakirin sağlık, eğitim hatta ve hatta yaşama hakkı elinden alınıp zengine veriliyorsa, "paran kadar konuş" deniliyorsa ve para yoksa sen de yoksan.... İşte o zaman da bir anlamı oluyor bütün bu hırsların, çalışmaların, fedakarlıkların ve tam bu noktada da o çok sevdiğim sözlerden bir tanesi geliyor aklıma; "hayatının bir kısmını bedel olarak ödemeyenler, başarısızlıklarının bedelini bir ömür öder". Yani bir şeyi çok isteyen değil, o şeyin bedelini ödeyen sahip olur.
Yukarıda hem olumlu hem de olumsuz düşündüm ve sanırım tatmin ediciliği çok olmasa da bir cevap bulmaya başladım şu an kendimce ve bu sorunu en azından şimdilik rafa kaldırma imkanı kazanma şansına sahip oldum. Para ister şeytanın, isterse Allah'ın aracı olsun önemli değil. Önemli olan senin ne tarafa hizmet edeceğindir......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder